idaemelisan

Byron Bay

Kategori: Allmänt

Måndagsmorgonen bjöd på solsken och vi gick till stranden en sväng! Det var varmt men blåsigt på stranden och när jag och Julia tröttnat på att ha sand ÖVERALLT på hela kroppen gick vi en runda på stan. Handlade mat, köpte dricka, gick till Peter pans och fixade med våra biljetter till alla aktiviteter! Sedan fixade vi äntligen internet och kunde blogga!! Skönt att få det gjort efter så många dagar.
På kvällen skulle vi festa och gå ut här i Byron på ett ställe som heter Cheeky monkeys som man inte får missa. Men det blev lite för mycket dricka för alla och vi kom aldrig längre än parkeringen och bilen. Jag lyckades ramla och slå ansiktet, men efter omständigheterna är allt bra ;)
 
När jag vaknade upp på tisdagen mådde jag bra, trots fläskläppen! Det var halvdåligt väder hela dagen, men vi låg en sväng vid hostelets pool och läste och slappade! Sedan gick vi till ett ställe och åt tapas och drack öl. Jag kände då att jag inte var jättesugen på alkohol så att festa på Cheeky monkeys denna kväll kändes ganska hopplöst tyvärr.. På vägen hem gick vi på en shoppingrunda och köpte sedan varsin kycklingkebab, supergott!
Det var en talangjakt på hostelet på kvällen så vi tittade på den och satt och snackade länge, sedan fick det bli sängen för min del!
 
Julia, Scott och Camilla gick ut och hade en bra kväll! Lät iallafall så när de kom hem halv 3 och stökade runt i den trånga bilen!! Fick mig några goa skratt iallafall :)
 
Idag, onsdag, vill jag börja med att önska farmor stort grattis på födelsedagen! Tänker på dig :)
 
Det är fint väder så det blir stranden till att börja med, och bättra på brännan lite! Sedan lutar det åt att åka till ett annat ställe i Byron att pakera på, och imorgon tror jag det blir Nimbin. En hippieby lite utanför som ska vara väldigt speciell!
 
Ha det super så hörs vi snart! 
Puss /Emelie

Kommentarer

  • Malin säger:

    Hej Goa Emelie!!

    Cheaky Monkeys e skit ballt, du orkar säkert en annan kväll ;-) Låter iaf som ni har det underbart!! Man vill bara åka tillbaka själv när man läser om allt skoj.

    Ta det lugnt i Nimbin, och glöm inte kameran. Jätte fin utsikt påväg upp dit ;-)

    Massa kramar!!

    Malin

    2013-02-06 | 04:28:16
  • Inger Andersson säger:

    tack för gratulationen kram farmor

    2013-02-06 | 17:25:54
  • Katrin säger:

    Men Emelie då.. Lite för mycket goon? haha så kan det va, men Cheeky är ett måste så hoppas du kommer längre nästa gång!
    Vi var aldrig i Nimbin vilket jag ångrar, men hörde mycket galet om det där stället, så tell me more sen :)
    Kram

    2013-02-07 | 14:27:32

Kommentera inlägget här: