idaemelisan

Cairns

Kategori: Allmänt

På tisdagen var det dags att lämna Magnetic Island och efter färjan tog vi bussen mot Cairns- slutdestinationen för oss i Australien. Bussresan tog ungefär 6 timmar och det var ganska segt, hade lite svårt att sova till en början men det gjorde att jag blev helt fast i min bok istället :)
Efter att ha checkat in var vi tvungna att hitta någonting att äta och det fanns ingenting i områdert kring hostelet, som ligger ca 20 min utanför centrala stan. Så vi gick in till stan och det fick bli donken till kvällsmat. Trötta och slitna gick vi sedan tillbaka och slocknade i våra sängar!
 
På onsdagen gick jag upp vid 7 för att skypa med min kära familj! Alltid lika roligt att se och höra er ❤ 
efter den pratstunden åt vi frukost och sedan tog vi oss till lagunen inne i stan! Helt underbart, men otroligt varmt!!:)
 
På kvällen anordnades det en pubcrawl på hostelet som vi bestämde oss för att hänga med på! Stannade på 
5 olika barer och fick en gratis dricka på varje ställe. Eftersom vi skulle ut på äventyr morgonen efter blev det inte nån jättesen kväll, men det var roligt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: