idaemelisan

Whitsunday islands

Kategori: Allmänt

Efter många om och men, mycket väntan och med 70 dollar mindre i fickan kom vi äntligen med bussen till Airlie beach. Resan tog 12 timmar men det gick helt okej med några små stopp på vägen och mycket sömn!

När vi kom fram var klockan ca 9 och då gick vi och checkade in för resan till Whitsundays öarna, lämnade in våra väskor och gick sedan till lagunen och solade och badade.

Klockan 14 gick vi till hamnen som vi skulle åka ifrån och sedan bar det av tll sjöss! Denna dag åkte vi inte till något speciellt ställe utan crewet gick igenom lite regler och förklarade hur allt skulle gå till. Sedan fick vi god mat, lärde känna varandra, dansade och drack lite alkohol ;)

Vaknade upp dagen efter till sång kl 6.30 av en av ledarna, vi var sjukt trötta men taggade inför dagen så det var bara att gå upp och äta frukost. Det första vi gjorde denna dag var att åka till Whiteheaven beach. Började med att gå upp till en fantastisk utsiktsplats och gick sedan ner till stranden för att ta bilder och ha roligt! Eftersom det fanns jättemycket dödliga maneter där så skulle man alltid ha våtdräkt på sig när man badade i havet men vi var bara precis vid vattenbrynet så gick det bra utan.

Efter några timmar åkte vi tillbaka till båten och åt supergod lunch och sedan åkte vi vidare för att snorkla, simma, dyka från båten och så fanns det en rutschbana från båten som vi åkte på. Riktigt skojsigt :) När alla var tillbaka gjorde vi tillsammans med en annan båt (totalt ca 85 pers) något som kallas för Harlem shake. Konstigaste och roligaste jag gjort på länge, haha, och om ni inte vet var det är så kolla runt på youtube och filmen jag delat på facebook!

Efter middagen var det dags för lekar som crewet ordnade med både oss och dem, hur kul (och svettigt!!) som helst. Sedan var det party hela kvällen :)