idaemelisan

Magnetic Island

Kategori: Allmänt

Lördagskvällen blev lyckad med supergod gratis pizza på baren Phoenix och drinkar hela natten lång! Skildes sedan från irländarna och sov några timmar. Halv 10 på söndagsmorgonen gick bussen mot Townsville där vi skulle ta färjan mot Magnetic Island. Innan bussen åt vi en ordentlig frukost och packade ihop alla våra saker.

4 timmar senare kom vi fram och tog då färjan mot ön! Väl framme checkade vi in på vårt hostel Base.
Båda två var helt slut och kände verkligen för en lugn kväll. Sagt och gjort satt vi i myskläder med datorn och böckerna ute vid baren hela kvällen medans de flesta andra festade loss! Åt våran gratis middag som ingick i priset, hamburgare med pommes! Hur skönt som helst =)

I måndags vaknade vi utvilade som aldrig förr och redo för att utforska ön! Vi bestämde oss för att hyra mopeder för skojs skull och det visade sig vara ett väldigt bra val! Hade hur roligt som helst när vi körde runt i våra rosa pinglor Paris och Courtney OCH med våra rosa hjälmar! Körde runt till olika stränder, med början i Picnic bay, sedan Horseshoebay som var den största! Riktigt härligt att slänga sig i vattnet i den 30 gradiga värmen. Efter att vi käkat lunch tog vi oss vidare en bit, till en promenadväg som skulle leda till The forts. Utan vatten och med svetten rinnande tog vi oss upp och som tur var blåste det ganska mycket på toppen så vi kunde svalka oss lite.. Innan vi lämnade tillbaka mopederna vid 17 körde vi och handlade lite mat. Tro det eller ej men det blev tacos till middag... Helt klart våran favoriträtt här nere!! ;)